E-mailmarketing gebruikt e-mail om relaties met uw publiek op te bouwen. Met de juiste communicatiestroom stuur je relevante informatie en converteer je prospects naar klanten.

Mensen die geïnteresseerd zijn in uw product of dienst kunnen op uw lijst worden geplaatst en via e-mailmarketingcommunicatie alles leren wat ze moeten weten om een ​​aankoopbeslissing te nemen.

Door uw e-maillijst op te bouwen met uw doelgroep (mensen die kunnen profiteren van uw producten of diensten), kunt u er zeker van zijn dat e-mailmarketing een belangrijke inkomstenbron voor uw bedrijf wordt.

Dit zijn 8 van de belangrijkste voordelen die e-mailmarketing de perfecte keuze maken voor uw digitale marketingactiviteiten.

1. Lage kosten:

Laten we beginnen met het belangrijkste aspect: hoeveel kost het?

Om professionele e-mailmarketingcampagnes te voeren, heb je alleen een basisstrategie en de juiste tool nodig waarmee je verschillende tactieken kunt testen.

Er zijn veel professionele e-mailmarketingsoftware (oa MailChimp, Benchmark, Sendinblue, Mailerlite). Deze bieden verschillende abonnementen op basis van de grootte van uw lijst (aantal abonnees).

De diensten zijn perfect schaalbaar. U kunt een basisabonnement gebruiken om uw lijst met contactpersonen op te bouwen, uw producten te verkopen en te upgraden naar meer geavanceerde abonnementen naarmate uw online inkomen groeit.

2. Volledige controle

U heeft volledige controle over uw communicatie.

Jij kan:

– Ontwerp uw assets (bijvoorbeeld webformulieren, e-mails en landingspagina’s).

– Bepaal het type campagnes dat u uitvoert.

– Segmenteer gebruikers om hun inspanningen beter te sturen en betere personalisatie te bereiken.

Plan uw communicatie zorgvuldig om uw merkidentiteit weer te geven en onderscheid u van andere bedrijven in de inbox van uw klanten.

3. Nauwkeurigheid:

Wanneer u uw lijst organisch opbouwt, vraagt ​​u mensen om het abonnement te bevestigen. Op deze manier weet u dat uw contacten e-mails van uw merk willen ontvangen, wat betekent dat u zich richt op mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in uw aanbod. Deze lijst wordt als van hoge kwaliteit beschouwd en zal waarschijnlijk betere bedrijfsresultaten opleveren.

U kunt A/B-tests uitvoeren, statistieken bijhouden en de resultaten van uw campagnes in realtime volgen. Op basis van de verzamelde informatie kunt u kleine wijzigingen aanbrengen (bijvoorbeeld lay-out, kopie, structuur of workflow) en uw digitale marketingprogramma optimaliseren.

4. Makkelijk te gebruiken

Het opzetten van een e-mailmarketingcampagne is eenvoudig. U kunt uw sjablonen ontwerpen, het is gewoon slepen en neerzetten, geen codering vereist! En als design niet jouw ding is, kun je kant-en-klare sjablonen gebruiken om je campagnes op te zetten.

5. Het favoriete marketingmedium

Volgens de DMA (Data & Marketing Association) geven de meeste mensen er de voorkeur aan dat bedrijven contact met hen opnemen via e-mail in plaats van via andere kanalen.

De onderzoeksresultaten zijn volkomen logisch, aangezien goed ontworpen e-mailmarketingcampagnes relevant en niet-opdringerig zijn – e-mails wachten in de inbox en abonnees beslissen wanneer het juiste moment is om deze te openen en te lezen. En als ze de inhoud niet meer willen ontvangen, kunnen ze zich met een paar klikken afmelden.

Permission marketing betekent volgens Seth Godin, de marketinggoeroe, het voorrecht (niet het recht) om vooraf relevante en gepersonaliseerde berichten te bezorgen aan klanten die het echt willen ontvangen.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.