Als je enige kennis hebt van zoekmachineoptimalisatie, is de kans groot dat je hebt gehoord van Linkbuilding. Het is een zeer belangrijk aspect van elk SEO-aanvalsplan en terecht. Het hebben van links die aan uw website zijn gekoppeld, helpt u op een aantal manieren, met als algemeen doel om u uiteindelijk een zeer hoge Page Rank op Google te geven, en ook een geweldige plaatsing op andere zoekmachines.

Ten eerste zijn er twee verschillende soorten links. Er zijn links op uw pagina waarop een gebruiker kan klikken en die hem omleiden naar een andere pagina. Dat zou een uitgaande link heten. Behalve SEO, wees voorzichtig met dit soort internationale linkbuilding, want er gaat altijd een rode vlag in mijn hoofd als er een kans is om mensen van je site weg te leiden. Het hele idee is om ze daar te houden, toch? Oké, dus je begrijpt mijn punt. Het is niet erg om uitgaande links op uw site te hebben, sterker nog, het zal waarschijnlijk gebeuren, houd gewoon in gedachten waar ze zijn en hoe u ze gebruikt.

Het tweede type link is een inkomende link. Dit is het tegenovergestelde van de eerste link. Dit is een link van de website van iemand anders, waarop een gebruiker kan klikken en naar uw eigen website kan worden geleid.

Oké, dus wat is het verschil? Het verschil is enorm. Google behandelt het rankingspel in feite als de middelbare school. Het draait allemaal om populariteit. Als er links op andermans websites naar jouw website verwijzen, zie je er erg populair uit. Vooral vergeleken met de website die niet echt werkt, een beetje nerdy is, acne heeft en raar ruikt.

Google beschouwt de websites met meer links als populairder. Het is als een stemwedstrijd. Degene met de meeste stemmen (links) wint een betere Page Rank. Begrijp alsjeblieft dat dit slechts een van de 150 verschillende aspecten is waarmee Google rekening houdt in zijn algoritme. Maar merk ook op dat het een belangrijke is.

Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik een gap-analyse voor klanten heb gemaakt om erachter te komen dat de belangrijkste reden waarom ze lager scoren dan hun concurrentie, is dat ze 100 links hebben en hun concurrentie 35.000. Niet ongewoon.

Ga dus door met het maken van links voor uw bedrijf. Ga naar buiten en schrijf artikelen, Facebook, Twitter, doe van alles. Houd er echter rekening mee dat wanneer u deze dingen doet, u uw website in het juiste linkformaat vermeldt, zodat u voortdurend nieuwe links voor uw website en uiteindelijk uw rankings creëert.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *